Les Escales del Projecte

Marc acadèmic

“Totes les escales del projecte” reuneix un grup internacional d’estudiants que s’inicia en estudis d’investigació en arquitectura. Es tracta d’una assignatura emmarcada dins del programa Projecte Contemporani, pertanyent al MBArch (ETSAB). Aquesta assignatura presta especial atenció al procés de disseny arquitectònic i analitza els diferents paràmetres que influeixen en ell. La condició contemporània es considera un paràmetre rellevant per al desenvolupament de l’assignatura, a la vegada que també s’atén als valors del passat i a les possibilitats del present i el futur.

Objectius

L’assignatura es presenta com una oportunitat per abordar la investigació arquitectònica basant-se en el debat inter disciplinari. L’entorn cultural de l’estudiant (habitualment estranger) és realment valorat i és crucial per al desenvolupament del curs.

La assignatura se centra en exercicis que tracten la comprensió i l’abstracció de la realitat, i estudien com els paràmetres reals afecten la definició del projecte. Com en les edicions anteriors de “Totes les escales del projecte”, el curs es recolza en el pensament de l’art contemporani, analitzant formes intel·ligents
d’enteniment de la realitat.

Oscar Pita Wu – Maison fargues

Oana Birovescu – The spirit of community